Hoe krijg ik een strakkere vagina na een bevalling?

Als je bent bevallen, willen we je ten eerste van harte feliciteren. Maar na de bevalling is alles vaak behoorlijk opgerekt en dat is heel vervelend, vooral tijdens het vrijen met je partner. Een strakke vagina na de bevalling is gelukkig wel mogelijk.

Niets om je voor te schamen

Laten we voorop stellen dat het niets is om je voor te schamen, je bent heus niet de enige vrouw die dit probleem na haar bevalling heeft ervaren. Je vagina strakker maken kun je doen door bepaalde oefeningen te doen.

Oefeningen voor een strakke vagina na bevalling

Zo zijn er bijvoorbeeld kegel oefeningen die je kunt doen om de vagina strakker te maken. hieronder vind je een aantal goede kegel oefeningen, waarmee je de bekkenbodem sterker zult maken en automatisch ook de spieren van je vagina, waardoor je dus weer een strakke vagina na de bevalling kunt krijgen.

Kegel oefening 1:

Als eerste ga je liggen en spreid je de benen zo breed als je schouders zijn. Vervolgens ontspan je de billen en de onderbuik. Daarna span je de bekkenbodemspieren voor 5 seconden aan en ontspan je ze weer. Een vrij eenvoudige kegel oefening om mee te beginnen.

Kegel oefening 2:

Bij deze tweede oefening ga je liggen en buig je de knieën en adem je in. Daarna span je de bekkenbodemspieren goed aan, terwijl je in de tussentijd je billen omhoog duwt. Daarna stop je door te ontspannen en ga je rustig naar de begin positie terug.

Kegel oefening 3

Voor de derde kegel oefening die je uit kunt voeren zet je je knieën en je handpalmen op de grond en terwijl je aan het inademen bent, maak je je rug bol en span je de bekkenbodemspieren 5 seconden lang aan. Vervolgens ontspan je tijdens het uitademen en ga je terug naar de beginpositie.

Kegel oefening 4:

Je gaat voor de vierde kegel oefening die je doet om je vagina strakker te maken zitten en je plaatst je voeten naar buiten op de grond. Vervolgens span je de bekkenbodemspieren 5 seconden lang aan, dit terwijl je je voeten naar binnen gaat draaien. Wederom ontspan je en kom je terug in de positie waarin je bent begonnen.